Gaidot koncerta sākumu, biju Arēnas Rīga pīpotuvē, reprezentēju Vape Nation. Redzu, ka pa šo sektoru staigā pelēkās, elegantās uniformās ietērptas daiļavas un ar iPadiem rokās nāk pie pīpotuvē esošajiem pīpmaņiem, un jautā dažādus jautājumus, dod kaut ko spaidīt savos iPados. Domāju, ka tie bija kārtējie AirBaltic kartes vai kaut kādas studentu apliecības reklamētāji, kas ir bieži redzama aina Arēnas koncertos.
Beidzot pie manis pienāk meitene ar iPadu. Viņa lūdz man atbildēt uz dažiem jautājumiem: uz ekrāna parādās trīs bilžuki, un tev jānospiež uz tā, kas raksturo tevi; proti, vai tev svarīgākas ir jaunas pieredzes, izaicinājums vai satikšanās ar draugiem, un tā kaut kādi 8 jautājumi. Beigās tiek sniegts īss personības raksturojums. Pelēkajā žaketē tērptā meitene tev iedod vienu no trim krāsainajām kartiņām (sarkana, zila un zaļganzila - jūs jau saprotat, uz kurieni šis viss iet) un saka, ka ieejot iekšā, uzreiz pa labi no durvīm tevi gaidīs maziņš pārsteigumiņš. Man vēl aizvien nav ne jausmas, ko viņi tur reklamē - budžeta vietas Turībā vai ultra gludus prezervatīvus?
OK, ieeju iekšā, un ko es ieraugu? Glīti sastādīts stends ar Marlboro cigaretēm trīs dažādās variācijās. Pelēkā žaketē tērpts vīrietis pieklājīgi sveicina un jautā, ko Tu pīpetavā smēķējis. Atbildes skan dažādas, Winston, Marlboro, utt, un, kad viņš jautā man, es no kabatas izvelku savu elektrisko pīpokli, uz ko viņš atbild kaut ko no "ā. Nu tad tev šis viss varētu nebūt tik aktuāli", kaut kādā tādā stilā.
To kartiņu krāsas ir ģeniāls triks - tev tiek iedota kartiņa, kas jau tevi uzrunā personālā līmenī un krāsa iesēžas zemapziņā. Ar dāvaniņu tevī rada vēlmi aiziet pie viņu stenda un ieraudzīt cigaretes, un, tā kā tev jau ir zemapziņā sarkanā krāsa, tu jau sasaisti sarkano Marlboro kā "tavējo cigareti".
Par dāvaniņām runājot. Bija divu veidu dāvaniņas - visu pirms šķiltavas. Bet, tā kā viņš secināja, ka man kā digitālajam pīpmanim šķiltavas nav vajadzīgas, viņš man iedeva alternatīvo, "veģetāriešu opciju" - mazu metāla sūdiņu, kuru, piespraužot pie telefona, iespējams uzņemt attēlus kā ar fish-eye objektīvu. Diezgan interesanta štelle, un daudz noderīgāka nekā šķiltavas
Marlboro mārketings vienmēr ir bijis augstākā pilotāža - kā gan citādi varētu piespiest miljoniem cilvēku sākt plaušās vilkt izgarojumus no kabatas formāta vēža paciņas Vēl viens paraugs viņu sneaky mārketingam ir Ferrari 2016. gada mašīna. Phillip Morris vēl aizvien maksā miljonus par sponsortiesībām uz visu mašīnas virsmu, ko viņi izīrē citiem, mazākiem sponsoriem. Un Ferrari F1 komandas boss ir bijušais Marlboro mārketinga vadītājs Mauricio Arrivabene. Lai gan Formula 1 tabakas mārketingu aizliedza kaut kad 2009. gadā, bet "kaut kāda" iemesla dēļ, paskatoties uz viņu jauno mašīnu, gribas nopirkt paku Marlboro sarkanā
- Slēpts teksts, attēls, media- parādīt